אקותרפיה – ריפוי בטבע


מאת:

טל פנר, 
מנחה, מלווה תהליכי ריפוי וחוקר את מערכת היחסים של האדם ומעגל החיים הגדול. מאמין בטבע ובכוחות הקיימים בו כשותפים לתהליכי ריפוי אישיים וקהילתיים.
מרצה ומנהל את תכנית הלימוד לאקו-תרפיה במכללת כרכור.

אקותרפיה Eco-Therapy

איש הרפואה האינדיאני פרנק פולס קראו משבט הלקוטה (1890 – 1989) היה כה מכובד ואהוב בעיני אנשיו שהם נתנו לו את הכינוי “סבא”. סבא פרנק ניהל טקסי ריפוי קהילתיים ואישיים במשך כל שנותיו כמרפא וכמנהיג הרוחני של אנשיו.

אחת האבחנות המדויקות שלו היו בין המושג “ריפוי” (Curing) לבין המושג “החלמה” (Healing). פרנק סיפר שפעמים רבות אדם יגיע לטיפול עקב מחלה או מצב נפשי והטיפול בו ייעשה על מנת לרפא את התסמינים והגורמים למצב שבו הוא נמצא. לכך הוא קרא ריפוי (Curing). לאחר תהליך הריפוי האדם ישוחרר מהתסמינים ומהמועקה של מחלתו.

יחד עם זאת, פרנק הבחין במצב עמוק יותר של ריפוי ולכך הוא קרא “החלמה” – Healing. ההחלמה קשורה לריפוי מערכת היחסים בין האדם לבין תחושת הבית שלו בעולם. ההחלמה קשורה לחידוש האמון שלנו בחיים, באדמה ובכוחות הטבע הקיימים מסביבנו ובתוכנו.

<data-fontsize="16">על פי המסורות השבטיות, כאשר קיים באדם אמון מלא בחיים, כאשר מערכת היחסים שלו לאדמה, לחיות, לצמחים, לאבותיו ולחלומותיו פועמת בו בעוצמה הוא נתפס כאדם בריא ויכול להוות חלק מקהילה בריאה.

אקותרפיה, הדרך לריפוי טבעי

בגישת האקו-תרפיה אנו מתמקדים בריפוי העמוק של תחושת הבית שלנו בעולם. אנו מסכימים להתבונן בצורה אקולוגית הוליסטית על נפש האדם מתוך ההבנה כי אנו חלק ממארג שלם של חיים ומתוך כך להדריך את הלב חזרה הביתה.
במהלך תכנית הלימודים אנו נחזור ונחדש את מערכות היחסים שלנו עם כל אותם רבדים נשכחים – עולם הטבע, עולם הדמיון התנועה והרגש, עולם החלומות והטקס.

נשתמש בכלים מגוונים מתוך האקו-פסיכולוגיה, הרפואה האינדיאנית, הטבע-תרפיה, הטיפול באומנויות, עבודת חלימה, עבודה טקסית ועוד על מנת למצוא את נקודת החיבור הפנימית שלנו אל הטבע (הפנימי והחיצוני). מתוך המקום הזה נצא לעולם עם ארגז כלים טיפולי ייחודי ועשיר שמאפשר לנו נקודת מבט חדשנית ועתיקה כאחד.

בתכנית הלימודים של האקו-תרפיה אנו נצא למסע מרתק, נעבור תהליכים אישיים וקבוצתיים ביער, במדבר ובים. נזכר בשפות נשכחות ונמציא חדשות…
זו הזמנה עבור כולנו לחזור אל מקומנו הטבעי במעגל הגדול של החיים.
לחזור הביתה.

מכללת כרכור היא המקום המדויק עבורך. לראשונה > התכנית להסמכת יועצים באקולוגיה מקיימת
עם מיטב המרצים באווירה המקדמת התפתחות אישית
זה הזמן להתקשר ל 072-3924690 ולעשות צעד גדול לקראת מקצוע מתגמל ומעשיר.

קראו עוד:

לימודי נטורופתיה |  לימודי תזונה טבעית |  פסיכותרפיה לימודים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן