אימון ככלי להתמודדות עם אתגרי ADHD
בהמשך למאמר: הצד החיובי של ADHD נסקור בשורות הבאות את האיכויות של כלי טיפולי שהוכיח עצמו כבעל השפעה רבה על איכות החיים וההתנהלות של מי
היום זה ברור, להפרעות קשב וריכוז צריך יותר מאימון. בשנים האחרונות גדלה ההבנה כי תחום הטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) ולקויות למידה זקוק למענה מקצועי הולם. הביקוש למטפלים מתמחים בהפרעת קשב ואסטרטגיות למידה, מזנק בקצב מטאורי. הכלים שיהיו ברשותך כמטפל יעניקו לך יתרון מובהק.
למסיימים בהצלחה את התכנית הדו-שנתית, תוענק תעודת 'מטפל בכיר בהפרעת קשב' מטעם מכללת כרכור. מסיימי התכנית מקבלים בנוסף: תעודת 'מטפל בכיר בקינסיולוגיה התפתחותית וחינוכית' מטעם מכללת כרכור ותעודת 'מטפל מוסמך' באחד מקורסי הנפש – לבחירה.
זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.
כל ילד שלישי בישראל סובל מלקויות למידה, אין נושא בתחום החינוך שמעסיק את אנשי האקדמיה, החוקרים והמטפלים יותר מנושא לקויות הלמידה על היבטיו השונים.
ההורים הם אלה העומדים בחזית המאבק הרגשי, התפקודי, הלימודי והכלכלי ומול פרוטוקולים טיפוליים מעורפלים ושלל הגדרות מקצועיות.
כיום הגישה הממסדית אינה מספקת היות והלקות אינה מתבטאת בבית הספר ובלמידה בלבד, אלא היא מתבטאת בתפקודו של הילד בכל תחום בחייו.
בשנים האחרונות גדלה ההבנה כי תחום הטיפול בלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז זקוק למענה מקצועי הולם.
לאחר בדיקה מקצועית ומעמיקה שערכה המכללה הכללה ראיונות עם מאות ילדים המוגדרים כסובלים מלקויות למידה והפרעת קשב ועשרות אנשי מקצוע כגון: נוירולוגים, מאבחנים דידקטיים, מורים לחינוך מיוחד והוראה מתקנת, פסיכולוגים, יועצות חינוכיות, מטפלים בתחומים מגוונים כגון מטפלים באומנות, הבעה ויצירה, פסיכודרמה, תנועה, מוזיקה ועוד עלו המסקנות הבאות:
כל ילד שלישי בישראל סובל מלקויות למידה, אין נושא בתחום החינוך שמעסיק את אנשי האקדמיה, החוקרים והמטפלים יותר מנושא לקויות הלמידה על היבטיו השונים.
ההורים הם אלה העומדים בחזית המאבק הרגשי, התפקודי, הלימודי והכלכלי ומול פרוטוקולים טיפוליים מעורפלים ושלל הגדרות מקצועיות.
כיום הגישה הממסדית אינה מספקת היות והלקות אינה מתבטאת בבית הספר ובלמידה בלבד, אלא היא מתבטאת בתפקודו של הילד בכל תחום בחייו.
בשנים האחרונות גדלה ההבנה כי תחום הטיפול בלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז זקוק למענה מקצועי הולם.
לאחר בדיקה מקצועית ומעמיקה שערכה המכללה הכללה ראיונות עם מאות ילדים המוגדרים כסובלים מלקויות למידה והפרעת קשב ועשרות אנשי מקצוע כגון: נוירולוגים, מאבחנים דידקטיים, מורים לחינוך מיוחד והוראה מתקנת, פסיכולוגים, יועצות חינוכיות, מטפלים בתחומים מגוונים כגון מטפלים באומנות, הבעה ויצירה, פסיכודרמה, תנועה, מוזיקה ועוד עלו המסקנות הבאות:
המסלול הדו-שנתי להכשרת מטפלים מתמחים בהפרעת קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה מאפשרת לבוגריה להיות הראשונים שישתלבו ויוכרו כמטפלים מתמחים בהפרעת קשב, ריכוז ואסטרטגיות למידה בתחום הרפואה הטבעית ורפואת הגוף-נפש בארץ.
תכנית הלימודים כוללת הכשרת מאמנים בכירים לטיפול בהפרעת קשב וריכוז ADHD, לימודי קינסיולוגיה התפתחותית-חינוכית, מגוון קורסים לבחירה בתחום הגוף-נפש וקורס יחסי מטפל מטופל המכשיר את הבוגרים כמטפלים בתחום זה.
במהלך הלימודים חווים הסטודנטים אתגר אקדמי אינטלקטואלי במקביל למסע מרגש של התפתחות אישית והכשרה מקצועית, מקיפה וייחודית.
התכנית נבנתה על ידי מכללת כרכור בשיתוף אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום האבחון והטיפול בלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז ADHD.
למסיימים בהצלחה את התכנית הדו-שנתית, תוענק תעודת 'מטפל בכיר בהפרעת קשב' מטעם מכללת כרכור.
מסיימי התכנית מקבלים בנוסף:
*תעודת 'מטפל בכיר בקינסיולוגיה התפתחותית וחינוכית' מטעם מכללת כרכור
*תעודת 'מטפל מוסמך' באחד מקורסי הנפש – לבחירה
תכנית הלימודים מאפשר לבוגרים להיות החלוצים בתחום הפרעות הקשב ואסטרטגיות למידה בתחום הרפואה הטבעית ורפואת הגוף-נפש בארץ. הבוגרים זוכים להשתלב ולקבל הכרה כמטפלים מתמחים בהפרעות קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה בתחום זה.
זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.
בהמשך למאמר: הצד החיובי של ADHD נסקור בשורות הבאות את האיכויות של כלי טיפולי שהוכיח עצמו כבעל השפעה רבה על איכות החיים וההתנהלות של מי
יש הרבה מה לאהוב בהפרעות קשב וריכוז – ובכל היצירתיות, האמפתיה, העקשנות והכישרונות המיוחדים שהיא מביאה. הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה, שלא כמו הריון, שנמדדת
ADHD – הפרעת קשב וריכוז Attention Deficit and Hyperactivity -Impulsivity Disorder היא למעשה הפרעה המורכבת משתי הפרעות לפחות: ADHD הפרעת קשב משולבת עם היפראקטיביות ואימפולסיביות
בהמשך למאמר: הפרעת קשב וריכוז נדון בשורות הבאות בדרכים לאבחון וטיפול ב- הפרעות קשב וריכוז. ניתן לאבחן הפרעת קשב וריכוז – ADHD, מגיל 3 שנים