לימודי nlp
לימודי nlp

לימודי תעודה הפרעות קשב וריכוז והכשרת מטפלים – ADHD

היום זה ברור, להפרעות קשב וריכוז צריך יותר מאימון. בשנים האחרונות גדלה ההבנה כי תחום הטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) ולקויות למידה זקוק למענה מקצועי הולם. הביקוש למטפלים מתמחים בהפרעת קשב ואסטרטגיות למידה, מזנק בקצב מטאורי. הכלים שיהיו ברשותך כמטפל יעניקו לך יתרון מובהק. 

למסיימים בהצלחה את התכנית הדו-שנתית, תוענק תעודת 'מטפל בכיר בהפרעת קשב' מטעם מכללת כרכור. מסיימי התכנית מקבלים בנוסף: תעודת 'מטפל בכיר בקינסיולוגיה התפתחותית וחינוכית' מטעם מכללת כרכור ותעודת 'מטפל מוסמך' באחד מקורסי הנפש – לבחירה. 

זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.

רוצה פגישת ייעוץ והכוונה אישית (ללא עלות)? נחזור אליך לתאם מועד שנוח לך >>

    לימודי תעודה הפרעות קשב וריכוז - לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז ADHD

    כל ילד שלישי בישראל סובל מלקויות למידה, אין נושא בתחום החינוך שמעסיק את אנשי האקדמיה, החוקרים והמטפלים יותר מנושא לקויות הלמידה על היבטיו השונים.
    ההורים הם אלה העומדים בחזית המאבק הרגשי, התפקודי, הלימודי והכלכלי ומול פרוטוקולים טיפוליים מעורפלים ושלל הגדרות מקצועיות.
    כיום הגישה הממסדית אינה מספקת היות והלקות אינה מתבטאת בבית הספר ובלמידה בלבד, אלא היא מתבטאת בתפקודו של הילד בכל תחום בחייו.

    בשנים האחרונות גדלה ההבנה כי תחום הטיפול בלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז זקוק למענה מקצועי הולם.
    לאחר בדיקה מקצועית ומעמיקה שערכה המכללה הכללה ראיונות עם מאות ילדים המוגדרים כסובלים מלקויות למידה והפרעת קשב ועשרות אנשי מקצוע כגון: נוירולוגים, מאבחנים דידקטיים, מורים לחינוך מיוחד והוראה מתקנת, פסיכולוגים, יועצות חינוכיות, מטפלים בתחומים מגוונים כגון מטפלים באומנות, הבעה ויצירה, פסיכודרמה, תנועה, מוזיקה ועוד עלו המסקנות הבאות:

    • אחוז הילדים המוגדרים כסובלים מלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז הולך וגדל משנה לשנה, כ- 5%-10% מוגדרים כבעלי הפרעת קשב.
    • ילדים אלה נמצאים בכל מסגרות החינוך על קשת גווניה וכיום אנו יודעים כי הלקות מהווה פגם אורגני המשפיע על תפקודו של הילד בכל רבדי חייו ובכל שעות היום.
    • הילדים והוריהם חווים קשת רחבה של תחושות ומצוקות, בלבול גדול והצפה מול ההיצע העצום של גישות טיפוליות
      בנוסף, קיים היעדר קשר או שפה משותפת בין כל הגורמים המטפלים המעורבים.
    • לתחום הרפואה הטבעית ורפואת הגוף-נפש, היצע גדול, מרשים ומגוון של שיטות טיפול וטכניקות עבודה שנמצאו אפקטיביות ויעילות במיוחד בתחום זה.
    • למרות כל האמור לעיל, לא קיימת כיום בתחום הרפואה הטבעית תכנית הכשרה הנותנת מענה מקצועי, רחב ומקיף המאפשרת הסמכת אנשי מקצוע המתמחים בתחום.

    כל ילד שלישי בישראל סובל מלקויות למידה, אין נושא בתחום החינוך שמעסיק את אנשי האקדמיה, החוקרים והמטפלים יותר מנושא לקויות הלמידה על היבטיו השונים.
    ההורים הם אלה העומדים בחזית המאבק הרגשי, התפקודי, הלימודי והכלכלי ומול פרוטוקולים טיפוליים מעורפלים ושלל הגדרות מקצועיות.
    כיום הגישה הממסדית אינה מספקת היות והלקות אינה מתבטאת בבית הספר ובלמידה בלבד, אלא היא מתבטאת בתפקודו של הילד בכל תחום בחייו.

    בשנים האחרונות גדלה ההבנה כי תחום הטיפול בלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז זקוק למענה מקצועי הולם.
    לאחר בדיקה מקצועית ומעמיקה שערכה המכללה הכללה ראיונות עם מאות ילדים המוגדרים כסובלים מלקויות למידה והפרעת קשב ועשרות אנשי מקצוע כגון: נוירולוגים, מאבחנים דידקטיים, מורים לחינוך מיוחד והוראה מתקנת, פסיכולוגים, יועצות חינוכיות, מטפלים בתחומים מגוונים כגון מטפלים באומנות, הבעה ויצירה, פסיכודרמה, תנועה, מוזיקה ועוד עלו המסקנות הבאות:

    • אחוז הילדים המוגדרים כסובלים מלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז הולך וגדל משנה לשנה, כ- 5%-10% מוגדרים כבעלי הפרעת קשב.
    • ילדים אלה נמצאים בכל מסגרות החינוך על קשת גווניה וכיום אנו יודעים כי הלקות מהווה פגם אורגני המשפיע על תפקודו של הילד בכל רבדי חייו ובכל שעות היום.
    • הילדים והוריהם חווים קשת רחבה של תחושות ומצוקות, בלבול גדול והצפה מול ההיצע העצום של גישות טיפוליות
      בנוסף, קיים היעדר קשר או שפה משותפת בין כל הגורמים המטפלים המעורבים.
    • לתחום הרפואה הטבעית ורפואת הגוף-נפש, היצע גדול, מרשים ומגוון של שיטות טיפול וטכניקות עבודה שנמצאו אפקטיביות ויעילות במיוחד בתחום זה.
    • למרות כל האמור לעיל, לא קיימת כיום בתחום הרפואה הטבעית תכנית הכשרה הנותנת מענה מקצועי, רחב ומקיף המאפשרת הסמכת אנשי מקצוע המתמחים בתחום.

    תכנית לימודי הפרעות קשב וריכוז

    המסלול הדו-שנתי להכשרת מטפלים מתמחים בהפרעת קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה מאפשרת לבוגריה להיות הראשונים שישתלבו ויוכרו כמטפלים מתמחים בהפרעת קשב, ריכוז ואסטרטגיות למידה בתחום הרפואה הטבעית ורפואת הגוף-נפש בארץ.

    תכנית הלימודים כוללת הכשרת מאמנים בכירים לטיפול בהפרעת קשב וריכוז ADHD, לימודי קינסיולוגיה התפתחותית-חינוכית, מגוון קורסים לבחירה בתחום הגוף-נפש וקורס יחסי מטפל מטופל המכשיר את הבוגרים כמטפלים בתחום זה.

    במהלך הלימודים חווים הסטודנטים אתגר אקדמי אינטלקטואלי במקביל למסע מרגש של התפתחות אישית והכשרה מקצועית, מקיפה וייחודית.

    התכנית נבנתה על ידי מכללת כרכור בשיתוף אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום האבחון והטיפול בלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז ADHD.

    תעודה והסמכה - מטפלים מתמחים בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) ואסטרטגיות למידה

    למסיימים בהצלחה את התכנית הדו-שנתית, תוענק תעודת 'מטפל בכיר בהפרעת קשב' מטעם מכללת כרכור.

    מסיימי התכנית מקבלים בנוסף:

    *תעודת 'מטפל בכיר בקינסיולוגיה התפתחותית וחינוכית' מטעם מכללת כרכור

    *תעודת 'מטפל מוסמך' באחד מקורסי הנפש – לבחירה

    תעסוקה בתחום הפרעות קשב וריכוז (ADHD) ואסטרטגיות למידה

    תכנית הלימודים מאפשר לבוגרים להיות החלוצים בתחום הפרעות הקשב ואסטרטגיות למידה בתחום הרפואה הטבעית ורפואת הגוף-נפש בארץ. הבוגרים זוכים להשתלב ולקבל הכרה כמטפלים מתמחים בהפרעות קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה בתחום זה.

    זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.

    פגישת ייעוץ חינם! השאירו פרטים לתיאום פגישה >>

      נושאי הלימוד - לימודי הפרעות קשב וריכוז

        • הכשרת מאמנים לטיפול בהפרעת קשב ADHD:
          מהות האימון היא שינוי בצורת החשיבה, שכן לבעלי הפרעות קשב ישנו קושי ליצור תהליכי עיבוד. בקורס נתרגל ונפתח ארגז כלים לשימוש המאמן. ארגז הכלים כולל כלים מעולם האימון: כלים לבניה ומציאת מטרה, תשאול נכון והקשבה וכן כלים להתמודדות עם מאפיינים ייחודיים של הפרעת הקשב כמו דחיינות, אימפולסיביות ופרשנות.
        • קינסיולוגיה התפתחותית חינוכית א':
          הכשרת מדריכים ומנחים מקצועיים בשיטת עבודה מעמיקה וייחודית תוך התנסות בתהליך צמיחה והעצמה אישית. השיטה כוללת שחרור מעגלים חסומים בקשרי גוף-מוח, טכניקות לשיפור יכולות למידה, שחרור חסימות רגשיות מהעבר, התמודדות במצבי מתח בכל תחומי החיים, טיפוח המצב הרגשי אצל ילדים ועוד. הקורס מקנה ארגז כלים נרחב בגישה הוליסטית המאפשר זיהוי מדויק של חסימות ונטרולן בטכניקות מגוונות ורבות עוצמה. כבר בתום השנה הראשונה ניתן לתת מענה לילדים בגילאים הצעירים של הגן ובית הספר היסודי.
        • יחסי מטפל מטופל א'
          • הכשרת מאמנים בכירים בהפרעת קשב ADHD:
            כדי להפוך ממאמן מוסמך למאמן בכיר, הקורס ישים דגש על נושאים כמו:
            פיתוח העמקה וניתוח של סיטואציות אימוניות מורכבות
            הדרכת הורים: בדגש על שיתוף הפעולה של ההורים בתהליך האימון למתבגרים כחלק בלתי נפרד מההצלחה של התהליך.
            פיתוח ראיה רוחבית של המאמן באמצעות ניתוח דילמות על פי מודל ייחודי
            הרחבת ארגז הכלים האימוניים לפיתוח ראייה אסטרטגית חדשה, כדי לאפשר למתאמן לממש את הפונטנציאל הטמון בו.
          • קינסיולוגיה התפתחותית חינוכית ב':
            בשנת הלימודים השנייה קשת היישומים מתרחבת וכוללת התאמת תזונה, זיהוי ונטרול אלרגיות, עבודה עם פרחי באך, רפלקסים ינקותיים, איזון המערכת ההורמונלית ועוד.
      • 353 שעות אקדמיות בשנה הראשונה
      • 513 שעות אקדמיות בשנה השנייה

      למה ללמוד במכללת כרכור?

      • תכנית ייחודית, מקיפה ומקצועית
      • לימודים אקדמיים לצד גישה הוליסטית
      • מסע מרגש של התפתחות אישית
      • חווית לימודים מעשירה ואיכותית
      • לימודים בכיתות קטנות ויחס אישי
      • ליווי והדרכה צמודה
      • סגל הוראה בכיר ומקצועי בתחום
      • בניית ארגז כלים לטיפול ואימון
      • התמחות בכלים לטיפול ב ADHD ולקויות למידה
      • התנסות מעשית מקיפה

      צוות המנחים

      לימודי הפרעות קשב וריכוז - מאמרים שיכולים לעניין אותך

      לימודי תעודה הפרעות קשב וריכוז: הצד החיובי של ADHD

      הצד החיובי של ADHD

      יש הרבה מה לאהוב בהפרעות קשב וריכוז – ובכל היצירתיות, האמפתיה, העקשנות והכישרונות המיוחדים שהיא מביאה. הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה, שלא כמו הריון, שנמדדת

      קרא עוד »

      אירועים במכללת כרכור

      תלמידים שצפו בעמוד זה, התעניינו גם בקורסים נוספים

      פגישת ייעוץ חינם! השאירו פרטים לתיאום פגישה >>

        לצפייה בקורסים ותכניות לימודים נוספות במכללת כרכור

        תכניות רב שנתיות

        קורסים

        גלילה לראש העמוד
        דילוג לתוכן