לימודי קינסיולוגיה התפתחותית חינוכית יישומית - מכללת כרכור
לימודי קינסיולוגיה התפתחותית חינוכית יישומית - מכללת כרכור

קינסיולוגיה התפתחותית חינוכית

שיטת הקינסיולוגיה מכונה ה"היי-טק של הרפואה המשלימה". היא מהירה, מדוייקת ומותאמת אישית לכל אדם אשר נתקל בקושי כלשהו באחד ממישורי החיים – אישי, קוגניטיבי, רגשי, חברתי או התנהגותי – ומעוניין לחולל שינוי בחייו. בסופו של התהליך, האדם המודרך חש בשינוי שחל בו, נהנה ממנו, ומשתחרר מחסימות שעיכבו את הצלחתו.

זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.

רוצה פגישת ייעוץ והכוונה אישית (ללא עלות)? נחזור אליך לתאם מועד שנוח לך >>

    על תכנית הלימודים

    מטרת לימודי קינסיולוגיה היא להכשיר מדריכים ומנחים מקצועיים בשיטת עבודה מעמיקה וייחודית תוך התנסות בתהליך צמיחה והעצמה אישית. הקורס מקנה למשתתפים בו ארגז כלים נרחב בגישה הוליסטית, המאפשר זיהוי מדויק של חסימות ונטרולן בטכניקות מגוונות ורבות עוצמה.

    לימודי קינסיולוגיה בשנה הראשונה כוללים תרגילי מוח BRAIN GYM®, על מנת ליצור שילוב ושיתוף פעולה מרבי בין המוח לגוף. כמו כן נלמדים תהליכי איזון לכל אחד משלושת המימדים (מיקוד, מרכוז, צידיות) לפיתוח ושיפור מיומנויות למידה למצבים שונים בחיים, לשיפור הבנה וראיה, וויסות הרגשות, יציאה מדפוסים התנהגותיים שונים, שיפור היכולות לחשוב ולפעול בו זמנית, שיפור תקשורת תוך פנימית ובין אישית, שיפור הזיכרון, הקשב וההקשבה ועוד.

    בשנות הלימודים המתקדמות של לימודי קינסיולוגיה התפתחותית חינוכית, מגוון היישומים והטכניקות מתרחבים וכוללים התאמת תזונה נכונה, זיהוי ונטרול אלרגיות, שחרור מהתנהגויות כפייתיות, עבודה עם פרחי באך, רפלקסים ינקותיים, איזון המערכת ההורמונאלית ועוד.

    לימודי קינסיולוגיה בשנה השנייה כוללים תרגילי מוח מתקדמים, דרכים יצירתיות לעבודה עם ילדים, דגם למידה אישי של האדם (הדגם הדומיננטי), ארגון תבניות המוח (OBO) – פרופיל הלמידה האישי של כל אדם בסיטואציות שונות, אסטרטגיות בתנועה – התפתחות רפלקסים ותבניות תנועה בסיסיות והשפעתם על חשיבה, למידה והתנהגות. בנוסף, ירכשו הסטודנטים טכניקות איזון רחבות ועמוקות המיועדות לשחרור מתחים וחסימות בכל תחום בחיים – מערכות יחסים, דימוי עצמי, הצבת מטרות, השגת יעדים, פחדים ועוד.

    תעודה והסמכה

    למסיימים בהצלחה את הקורס בשנה א’, תוענק תעודת מטפל מוסמך בקינסיולוגיה התפתחותית וחינוכית’ מטעם מכללת כרכור

    למסיימים בהצלחה את הקורס בשנה ב’ תוענק תעודת מטפל בכיר בקינסיולוגיה התפתחותית וחינוכית’ מטעם מכללת כרכור.

    במקביל מוענקות תעודות נוספות מטעם איגודיםישראלים ובינלאומיים:

    • שילובים המרכז הישראלי לקינסיולוגיה התפתחותית וחינוכית
    • המרכז הבינלאומי לקינסיולוגיה חינוכית (EDU-K) – ד”ר פול דניסון
    • המרכז הבינלאומי לקינסיולוגיה וחינוך שבהולנד The Hof Van Axen 

     

     

     

    * קורס מדעים ויחסי מטפל-מטופל הם תנאי לקבלת תעודת מטפל.

    תעסוקה בתחום

    בוגרי תכנית הלימודים זוכים להרחיב את ארגז הכלים שלהם כמטפלים, מאמנים ומדריכים מקצועיים בשיטת עבודה ייחודית ומעמיקה, אותה הם משלבים בקריירה שלהם בעבודה עם מבוגרים וילדים כאחד. חלק מהבוגרים מנהלים קליניקות עצמאיות, פעילות ומצליחות.

    התמחות

    אפשר למצוא את קורס קינסיולגיה כחלק מרכזי במסלול הדו-שנתי להכשרת מטפלים מתמחים בהפרעת קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה. 

    בא לך לפתוח את הראש? לחץ/י >> כאן 

    זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.

    פגישת ייעוץ חינם! השאירו פרטים לתיאום פגישה >>

      מהי קינסיולוגיה התפתחותית-חינוכית?

      קינסיולוגיה התפתחותית היא שיטת עבודה וגישה לחיים, שבה ניתן לזהות ולאתר בצורה מדויקת את הגורמים החוסמים את האדם ברמה הקוגניטיבית, הרגשית, הפיזית, והאנרגטית, ומאפשרת לו לשבור את אותם מחסומים ולהשיב לעצמו את סמכותו ועוצמתו הפנימית ואת יכולת הבחירה שלו לגבי הרגשתו והתנהגותו בכל מצב.

      יכולתה של שיטה זו להגיע לרמות  הלא – מודעות של האישיות, מבטיחה שהטיפול בבעיות הנדונות יעשה בהתאם למידת הדחיפות הנכונה. יתרונה הגדול של שיטת הקינסיולוגיה  היא בשימוש בטכניקות שונות ומגוונות, לשחרור מתחים רגשיים. מדובר במתחים שנובעים מקושי להיחלץ מדפוסים שנוצרו בעבר. שיטת הקינסיולוגיה  פונה ישירות אל המוח ומוודאת ש"עמדתו" אכן השתנתה בכיוון החיובי המבוקש.

      לקינסיולוגיה חינוכית התפתחותית קיימים יישומים רבים המשמשים לאיזון האדם השלם: שחרור מעגלים חסומים בקשר של מוח וגוף וחיזוק השרירים והיציבה המאפשרים שיפור יכולות למידה, שחרור חסימות רגשיות מן העבר והתמודדות במצבי מתח בכל תחומי החיים כגון: קשב, ריכוז, חרדות, דימוי עצמי, תקשורת בין אישית, הצבת מטרות, השגת יעדים ועוד.

      שיטת הקינסיולוגיה רואה באדם יישות שלמה והוליסטית, הניזונה משלושת מקורות מידע – תחושות, מחשבות ורגשות– שביניהם מתקיימים יחסי גומלין בלתי-פוסקים.
      אחת מהנחות היסוד של השיטה היא, שתנועה היא שער ללמידה, להבעה, ולתיפקוד תקין. (קינסיולוגיה מלשון קינטי = תנועתי). כלומר, בכל מקום בו לא קיימת תנועה (זרימה), נוצרות בעיות. חייבת להיות תנועה בכל המערכות – הגופנית, המנטלית והרגשית. 
      תרגילי מוח-גוף הם תרגילי תנועה פשוטים המפעילים את מערכת מוח-גוף, ועוסקים בחידוש זרימת האנרגיה בגוף ושחרור תגובת הלחץ.
      התרגילים מאפשרים למטופלים לפתח ולחדש קווי תקשורת בין המוח לגוף, לשפר יכולות אישיות, להשתחרר מלחצים ומאמונות המגבילות אותם, ולפעול במלוא הכישרון והפוטנציאל האישי הטמון בהם.
      לכן שיטת הקינסיולוגיה מכונה ה"היי-טק של הרפואה המשלימה". היא מהירה, מדוייקת ומותאמת אישית לכל אדם אשר נתקל בקושי כלשהו באחד ממישורי החיים – אישי, קוגניטיבי, רגשי, חברתי או התנהגותי – ומעוניין לחולל שינוי בחייו. בסופו של התהליך, האדם המודרך חש בשינוי שחל בו, נהנה ממנו, ומשתחרר מחסימות שעיכבו את הצלחתו.

      נושאי הלימוד והיקף הלימודים

      • תרגילי מוח ®BRAIN GYM
        מבנה המוח, אופן פעולתו, קשר מוח-נפש-גוף.
        מבנה תהליך האיזון הבסיסי, אומנות שאילת שאלות, הגדרת מטרה כבסיס לתהליך עבודה, תרגילי מוח ותנועה ומאזני מוח וגוף.
      • תהליכי איזון לפיתוח ושיפור מיומנויות למידה
        איזון לגישות חיוביות למצבים שונים בחיים. איזון לשיפור הזיכרון, הקשב וההקשבה, איזון לראייה והתבוננות, איזון לכתיבה ומוטוריקה גסה ועדינה.מימד המיקוד – יציאה מדפוס הישרדותי, שיפור הבנה ושינוי זווית ראיה.
        מימד המרכוז – ארגון וויסות הרגשות.
        מימד הצידיות – יכולת לחשוב ולפעול בו זמנית, שיפור תקשורת תוך פנימית ובין אישית.
      • אומנות בדיקת השריר
        נלמד ונתאמן בבדיקות שרירים בעזרתן אפשר לבדוק את תגובת האדם למצבי מתח או מצבים מעוררי מתח.
        נלמד כיצד לבדוק שרירים כדי להשיג תקשורת אמיתית עם הנבדק. הקמת “קו תקשורת תקינה” עם הגוף ו”תיקון תקלות” במידת הצורך
      • מגע בריאות
        נלמד 14 בדיקות שרירים הקשורים ל-14 המרידיאנים.
        נלמד לאזן את אנרגיית המרידיאנים באמצעות כלים משולבים משיטות הרפואה הסינית והמערבית.
        טכניקות העבודה מבוססות על עקרונות הקינסיולוגיה היישומית, בה מושם דגש על העובדה כי שינויים בשרירים, בתנועה וביציבה יכולים להשפיע ולשקף שינויים במערכות הגוף השונות לרבות תפקוד המוח.
      • קלפי השלכה ורגשות
        נלמד כיצד לעבוד עם קלפים השלכה המשמשים לעבודה רגשית ולהבנת מסרים מהתת מודע.
      • מפת הרגשות
        כלי לזיהוי כלים דפוסים התנהגותיים ורגשיים.
        בעזרת בדיקת שריר נוכל לזהות היכן אנחנו במפה, נלמד כיצד לספר את סיפור המפה וטכניקות רבות לשחרור המתח הרגשי, ליצור ירידה בגילאים בכך מתאפשר זיהוי אירוע שהתרחש בעבר ויצר את החסימה שמנהלת אותנו עד היום.
      • שילובים הלכה למעשה
        מהי נוכחות טיפולית? פיתוח יכולות אימון והנחייה – אומנות שאילת שאלות, הצטרפות והובלה, מערכת יחסי עוזר-נעזר, העצמה ושינוי, מבנה מפגש ועוד.

       

      היקף תכנית הלימודים

      140 שעות אקדמיות
      35 מפגשים, פעם בשבוע

      • תרגילי מוח מתקדמים
        נלמד את התהליכים המתקדמים של גישת תרגילי מוח.
        נלמד לאזן בו זמנית את שלושת הממדים ובכך יושלם קורס תרגילי מוח 101 בשלמותו.
      • הדגם הדומיננטי
        נלמד לזהות ולהבין את דגם הלמידה האישי של האדם המורכז ממחצית המוח הדומיננטית ומאברי למידה דומיננטיים כמו עין, אוזן, יד ורגל.
        מושם דגש על התפקוד השונה של כל מחלקי המוח. מחצית המוח השמאלי – לוגי, ראיית הפרטים הקטנים, הגיון, מילים, מספרים וכו’, ומחצית המוח הימני – אינטואיציה, ראיית התמונה השלמה, מוזיקה, יצירתיות, דמיון וכו’.
      • ארגון תבניות המוח – OBO
        זהו אחד הקורסים במסלול השלם ללימודי קינסיולוגיה חינוכית. קורס זה פונה אל נושא הדגם הדומיננטי המסתגל – פרופיל הלמידה האישי של כל אחד בסיטואציות שונות, המעמיק את ההבנה לגביו ומאפשר תהליכי איזון ייחודיים.
      • אסטרטגיות בתנועה
        התפתחות רפלקסים ותבניות תנועה בסיסיות והשפעתם על חשיבה, למידה והתנהגות. בחלק זה נלמד על הקשר בין התפתחות תבניות תנועה בסיסיות ובין התפתחות המוח. שלב זה מקנה כלים לעבודה עם ילדים ומבוגרים.
      • מבט על עיוורון חיים
        טכניקות איזון רחבות ועמוקות המיועדות לשחרור מתחים וחסימות בכל תחומי החיים – מערכות יחסים, דימוי עצמי, הצבת מטרות, השגת יעדים, פחדים, אלרגיות ועוד.
        נלמד תהליך עבודה מובנה המאפשר לזהות את המכשולים המפריעים למתאמן להגיע אל המטרות והיעדים שלו, באיזה מעגל אנרגטי נמצאת החסימה שהם יוצרים וכיצד לסלק אותם על ידי טכניקות ותרגילים מגוונים.

       

      היקף תכנית הלימודים

      140 שעות אקדמיות
      35 מפגשים, פעם בשבוע

      למה ללמוד במכללת כרכור?

      • אווירת לימודים ייחודית ומעשירה
      • מנחה מקצועית ומנוסה
      • הכשרה מעמיקה ומקצועית
      • עבודה בקבוצות קטנות
      • יחס אישי חם עם ליווי ותמיכה
      • בניית ארגז כלים לטיפול
      • התנסות מעשית ותרגולים
      • לימודים בגישה הוליסטית
      • תהליכי צמיחה והתפתחות אישיים
      • הכרה של איגודים מקצועיים ובינלאומיים

      מושגים מקצועיים, שאלות נפוצות ומידע מקצועי

      הגוף זוכר הכל ויודע הכי טוב מה נכון עבורו. בדיקת השריר היא כלי מרכזי בארגז הכלים של הקינסיולוג. זהו כלי אשר יוצר קשר ישיר עם כל רמות המודעות שלנו. בעזרתו ניתן לזהות באיזה מישור (פיזי, אנרגטי, רגשי, מנטלי) נמצאת החסימה של המטופל, מהו האירוע שגרם לתקיעות, ואפילו מה תהיה הדרך המתאימה ביותר כדי לשחרר את אותה החסימה.

      סדרה של תרגילים פשוטים וזמינים המזוהים עם הקינסיולוגיה החינוכית. תרגילים אלה הוכחו כמועילים בשיפור התקשורת העצבית בין החלקים השונים במוח ובין המוח לשאר מערכות בגוף. מעבר להשפעתם הברורה על יכולות הלמידה והקשב הם מאוד יעילים גם בהתמודדות עם מצבי מתח וחרדה.

      הדפוסים שמנהלים אותנו היום לא נולדו אתמול, הם תוצאה של חוויות שחווינו לאורך חיינו. ירידה בגילאים הינו התהליך המרתק בו אנו מזהים באופן מדויק את האירוע בחיינו אשר יצר את הדפוס המעכב אותנו בהווה, ומשנים את הפרשנות שאנו נותנים לאותו אירוע כך שהוא ימשיך לנהל אותנו, אך הפעם ממקום מקדם ומצמיח

      כלי עוצמתי שפותח בגישת מוח אחד, אחד הענפים של הקינסיולוגיה הקלאסית. זהו כלי המתמקד בפן הרגשי של הטיפול הקינסיולוגי ומאפשר מצד אחד זיהוי מדויק של הרגש החסום/ חוסם, ומצד שני מגדיר את  המצב  הרגשי הרצוי. מעבר לזיהוי הרגשות, עבודה עם הברומטר ההתנהגותי מאפשר שחרור מהמצב המצוי והטמעה של המצב הרצוי.

      תהליכי האיזון נועדו לשיפור מיומנויות למידה

      • איזון לשיפורהזכרון, הקשב וההקשבה
      • איזון לראיה והתבוננות
      • איזון לכתיבה ומוטוריקה גסה ועדינה
      • שיפור קשר עין/ יד
      • איזון לגישות חיוביות למצבים שונים בחיים

      להלן שלושת המימדים:

      מימד המיקוד: שיפור הבנה ושינוי זווית ראייה. יציאה מדפוס הישרדותי.

      מימד המרכוז: ארגון וויסות הרגשות.

      מימד הצידיות: היכולת לחשוב ולפעול בו זמנית, שיפור תקשורת תוך פנימית ובין אישית.

      צוות המנחים

      אולי יעניין אותך גם...

      סדנת היכרות לקורס קינסיולוגיה התפתחותית חינוכית, מכללת כרכור

      השישייה הזריזה

      מאת: אסטל חרדון, מטפלת בכירה בקינסיולוגיה, IPEC וטיפולים משלימים, תואר B.Sc. במתמטיקה ופיסיקה, תעודה הוראה – האוניברסיטה העברית. מנחת הקורס לקינסיולוגיה חינוכית התפתחותית. אולי כבר

      קרא עוד »

      אירועים במכללת כרכור

      תלמידים שצפו בעמוד זה, התעניינו גם בקורסים נוספים

      פגישת ייעוץ חינם! השאירו פרטים לתיאום פגישה >>

        לצפייה בקורסים ותכניות לימודים נוספות במכללת כרכור

        תכניות רב שנתיות

        קורסים

        גלילה לראש העמוד
        דילוג לתוכן