השישייה הזריזה
מאת: אסטל חרדון, מטפלת בכירה בקינסיולוגיה, IPEC וטיפולים משלימים, תואר B.Sc. במתמטיקה ופיסיקה, תעודה הוראה – האוניברסיטה העברית. מנחת הקורס לקינסיולוגיה חינוכית התפתחותית. אולי כבר
שיטת הקינסיולוגיה מכונה ה"היי-טק של הרפואה המשלימה". היא מהירה, מדוייקת ומותאמת אישית לכל אדם אשר נתקל בקושי כלשהו באחד ממישורי החיים – אישי, קוגניטיבי, רגשי, חברתי או התנהגותי – ומעוניין לחולל שינוי בחייו. בסופו של התהליך, האדם המודרך חש בשינוי שחל בו, נהנה ממנו, ומשתחרר מחסימות שעיכבו את הצלחתו.
זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.
מטרת לימודי קינסיולוגיה היא להכשיר מדריכים ומנחים מקצועיים בשיטת עבודה מעמיקה וייחודית תוך התנסות בתהליך צמיחה והעצמה אישית. הקורס מקנה למשתתפים בו ארגז כלים נרחב בגישה הוליסטית, המאפשר זיהוי מדויק של חסימות ונטרולן בטכניקות מגוונות ורבות עוצמה.
לימודי קינסיולוגיה בשנה הראשונה כוללים תרגילי מוח BRAIN GYM®, על מנת ליצור שילוב ושיתוף פעולה מרבי בין המוח לגוף. כמו כן נלמדים תהליכי איזון לכל אחד משלושת המימדים (מיקוד, מרכוז, צידיות) לפיתוח ושיפור מיומנויות למידה למצבים שונים בחיים, לשיפור הבנה וראיה, וויסות הרגשות, יציאה מדפוסים התנהגותיים שונים, שיפור היכולות לחשוב ולפעול בו זמנית, שיפור תקשורת תוך פנימית ובין אישית, שיפור הזיכרון, הקשב וההקשבה ועוד.
בשנות הלימודים המתקדמות של לימודי קינסיולוגיה התפתחותית חינוכית, מגוון היישומים והטכניקות מתרחבים וכוללים התאמת תזונה נכונה, זיהוי ונטרול אלרגיות, שחרור מהתנהגויות כפייתיות, עבודה עם פרחי באך, רפלקסים ינקותיים, איזון המערכת ההורמונאלית ועוד.
לימודי קינסיולוגיה בשנה השנייה כוללים תרגילי מוח מתקדמים, דרכים יצירתיות לעבודה עם ילדים, דגם למידה אישי של האדם (הדגם הדומיננטי), ארגון תבניות המוח (OBO) – פרופיל הלמידה האישי של כל אדם בסיטואציות שונות, אסטרטגיות בתנועה – התפתחות רפלקסים ותבניות תנועה בסיסיות והשפעתם על חשיבה, למידה והתנהגות. בנוסף, ירכשו הסטודנטים טכניקות איזון רחבות ועמוקות המיועדות לשחרור מתחים וחסימות בכל תחום בחיים – מערכות יחסים, דימוי עצמי, הצבת מטרות, השגת יעדים, פחדים ועוד.
למסיימים בהצלחה את הקורס בשנה א’, תוענק תעודת ‘מטפל מוסמך בקינסיולוגיה התפתחותית וחינוכית’ מטעם מכללת כרכור
למסיימים בהצלחה את הקורס בשנה ב’ תוענק תעודת ‘מטפל בכיר בקינסיולוגיה התפתחותית וחינוכית’ מטעם מכללת כרכור.
במקביל מוענקות תעודות נוספות מטעם איגודיםישראלים ובינלאומיים:
* קורס מדעים ויחסי מטפל-מטופל הם תנאי לקבלת תעודת מטפל.
בוגרי תכנית הלימודים זוכים להרחיב את ארגז הכלים שלהם כמטפלים, מאמנים ומדריכים מקצועיים בשיטת עבודה ייחודית ומעמיקה, אותה הם משלבים בקריירה שלהם בעבודה עם מבוגרים וילדים כאחד. חלק מהבוגרים מנהלים קליניקות עצמאיות, פעילות ומצליחות.
אפשר למצוא את קורס קינסיולגיה כחלק מרכזי במסלול הדו-שנתי להכשרת מטפלים מתמחים בהפרעת קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה.
בא לך לפתוח את הראש? לחץ/י >> כאן
זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.
קינסיולוגיה התפתחותית היא שיטת עבודה וגישה לחיים, שבה ניתן לזהות ולאתר בצורה מדויקת את הגורמים החוסמים את האדם ברמה הקוגניטיבית, הרגשית, הפיזית, והאנרגטית, ומאפשרת לו לשבור את אותם מחסומים ולהשיב לעצמו את סמכותו ועוצמתו הפנימית ואת יכולת הבחירה שלו לגבי הרגשתו והתנהגותו בכל מצב.
יכולתה של שיטה זו להגיע לרמות הלא – מודעות של האישיות, מבטיחה שהטיפול בבעיות הנדונות יעשה בהתאם למידת הדחיפות הנכונה. יתרונה הגדול של שיטת הקינסיולוגיה היא בשימוש בטכניקות שונות ומגוונות, לשחרור מתחים רגשיים. מדובר במתחים שנובעים מקושי להיחלץ מדפוסים שנוצרו בעבר. שיטת הקינסיולוגיה פונה ישירות אל המוח ומוודאת ש"עמדתו" אכן השתנתה בכיוון החיובי המבוקש.
לקינסיולוגיה חינוכית התפתחותית קיימים יישומים רבים המשמשים לאיזון האדם השלם: שחרור מעגלים חסומים בקשר של מוח וגוף וחיזוק השרירים והיציבה המאפשרים שיפור יכולות למידה, שחרור חסימות רגשיות מן העבר והתמודדות במצבי מתח בכל תחומי החיים כגון: קשב, ריכוז, חרדות, דימוי עצמי, תקשורת בין אישית, הצבת מטרות, השגת יעדים ועוד.
שיטת הקינסיולוגיה רואה באדם יישות שלמה והוליסטית, הניזונה משלושת מקורות מידע – תחושות, מחשבות ורגשות– שביניהם מתקיימים יחסי גומלין בלתי-פוסקים.
אחת מהנחות היסוד של השיטה היא, שתנועה היא שער ללמידה, להבעה, ולתיפקוד תקין. (קינסיולוגיה מלשון קינטי = תנועתי). כלומר, בכל מקום בו לא קיימת תנועה (זרימה), נוצרות בעיות. חייבת להיות תנועה בכל המערכות – הגופנית, המנטלית והרגשית.
תרגילי מוח-גוף הם תרגילי תנועה פשוטים המפעילים את מערכת מוח-גוף, ועוסקים בחידוש זרימת האנרגיה בגוף ושחרור תגובת הלחץ.
התרגילים מאפשרים למטופלים לפתח ולחדש קווי תקשורת בין המוח לגוף, לשפר יכולות אישיות, להשתחרר מלחצים ומאמונות המגבילות אותם, ולפעול במלוא הכישרון והפוטנציאל האישי הטמון בהם.
לכן שיטת הקינסיולוגיה מכונה ה"היי-טק של הרפואה המשלימה". היא מהירה, מדוייקת ומותאמת אישית לכל אדם אשר נתקל בקושי כלשהו באחד ממישורי החיים – אישי, קוגניטיבי, רגשי, חברתי או התנהגותי – ומעוניין לחולל שינוי בחייו. בסופו של התהליך, האדם המודרך חש בשינוי שחל בו, נהנה ממנו, ומשתחרר מחסימות שעיכבו את הצלחתו.
היקף תכנית הלימודים
140 שעות אקדמיות
35 מפגשים, פעם בשבוע
היקף תכנית הלימודים
140 שעות אקדמיות
35 מפגשים, פעם בשבוע
הגוף זוכר הכל ויודע הכי טוב מה נכון עבורו. בדיקת השריר היא כלי מרכזי בארגז הכלים של הקינסיולוג. זהו כלי אשר יוצר קשר ישיר עם כל רמות המודעות שלנו. בעזרתו ניתן לזהות באיזה מישור (פיזי, אנרגטי, רגשי, מנטלי) נמצאת החסימה של המטופל, מהו האירוע שגרם לתקיעות, ואפילו מה תהיה הדרך המתאימה ביותר כדי לשחרר את אותה החסימה.
סדרה של תרגילים פשוטים וזמינים המזוהים עם הקינסיולוגיה החינוכית. תרגילים אלה הוכחו כמועילים בשיפור התקשורת העצבית בין החלקים השונים במוח ובין המוח לשאר מערכות בגוף. מעבר להשפעתם הברורה על יכולות הלמידה והקשב הם מאוד יעילים גם בהתמודדות עם מצבי מתח וחרדה.
הדפוסים שמנהלים אותנו היום לא נולדו אתמול, הם תוצאה של חוויות שחווינו לאורך חיינו. ירידה בגילאים הינו התהליך המרתק בו אנו מזהים באופן מדויק את האירוע בחיינו אשר יצר את הדפוס המעכב אותנו בהווה, ומשנים את הפרשנות שאנו נותנים לאותו אירוע כך שהוא ימשיך לנהל אותנו, אך הפעם ממקום מקדם ומצמיח
כלי עוצמתי שפותח בגישת מוח אחד, אחד הענפים של הקינסיולוגיה הקלאסית. זהו כלי המתמקד בפן הרגשי של הטיפול הקינסיולוגי ומאפשר מצד אחד זיהוי מדויק של הרגש החסום/ חוסם, ומצד שני מגדיר את המצב הרגשי הרצוי. מעבר לזיהוי הרגשות, עבודה עם הברומטר ההתנהגותי מאפשר שחרור מהמצב המצוי והטמעה של המצב הרצוי.
תהליכי האיזון נועדו לשיפור מיומנויות למידה
להלן שלושת המימדים:
מימד המיקוד: שיפור הבנה ושינוי זווית ראייה. יציאה מדפוס הישרדותי.
מימד המרכוז: ארגון וויסות הרגשות.
מימד הצידיות: היכולת לחשוב ולפעול בו זמנית, שיפור תקשורת תוך פנימית ובין אישית.
מאת: אסטל חרדון, מטפלת בכירה בקינסיולוגיה, IPEC וטיפולים משלימים, תואר B.Sc. במתמטיקה ופיסיקה, תעודה הוראה – האוניברסיטה העברית. מנחת הקורס לקינסיולוגיה חינוכית התפתחותית. אולי כבר
פחד מטיסה – מה זה בעצם? כולנו מכירים לפחות אדם אחד שפוחד לטוס, שכאשר הוא עולה על המטוס הדופק מתחיל לעלות, הפחדים והמחשבות ה”לא הגיוניות”