shutterstock_524577217
shutterstock_524577217

פרסונולוגיה – אבחון על פי תווי פנים

תארו לכם שהיה בידכם כלי, שמאפשר לדעת מה התכונות הדומיננטיות של אדם העומד מולכם, מה מניע אותו, איך נכון לתקשר עמו, רק ממבט ראשון. מקור ההבנה הוא למעשה חכמת הפנים – ‘פרסונולוגיה’. 

*לתשומת ליבך – קורס זה לא יפתח בשנה הקרובה

על תכנית הלימודים

מטרת הקורס היא להעניק לסטודנטים ארגז כלים עמוק ומקצועי המעניק אפשרות להתבונן בעבר ובהווה וליצור עתיד המותאם להווייתו, מטרותיו ורצונותיו של האדם.
החומר נלמד באמצעות אמצעי המחשה ויזואליים, עבודה קבוצתית ותרגולים עם דגש על התפתחות והנאה, שילוב הומור ופרקטיקה להגברת המוטיבציה הלימודית והטמעת החומר.
אווירת הלימודים מכילה ומצמיחה, העבודה בתחום האבחון אינה פולשנית ומוכוונת לצורך הבנת האדם שמולנו ומקסום אפקטיביות התקשורת שלנו מולו ובכך ליצור תקשורת מקרבת עם אותו אדם.

קורס פרסונולוגיה מתאימים במיוחד לאנשי מכירות, אנשי השמה ומשאבי אנוש, אנשי חינוך ולאנשי מקצוע מתחום האימון, כמו גם למטפלים, פסיכולוגים ועוד.
הקורס מתאים גם לאנשים שאוהבים אנשים, המעוניינים ליצור תקשורת בונה, להרחיב אופקים ולהעשיר את הידע שלהם בחוויה לימודית אפקטיבית.

בקורס פרסונולוגיה לומדים הסטודנטים בצורה רחבה ומעמיקה את הידע המקצועי בתחום לצד רכישת כלים מתחום האימון ההוליסטי.
במהלך הלימודים מושם דגש רב על אינטגרציה בין המידעים השונים המאפיינים כל אחד מהאיברים והאלמנטים בפנים.

מטרת הקורס היא להעניק לסטודנטים ארגז כלים עמוק ומקצועי המעניק אפשרות להתבונן בעבר ובהווה וליצור עתיד המותאם להווייתו, מטרותיו ורצונותיו של האדם.

החומר נלמד באמצעות אמצעי המחשה ויזואליים, עבודה קבוצתית ותרגולים עם דגש על התפתחות והנאה, שילוב הומור ופרקטיקה להגברת המוטיבציה הלימודית והטמעת החומר.
אווירת הלימודים מכילה ומצמיחה, העבודה בתחום האבחון אינה פולשנית ומוכוונת לצורך הבנת האדם שמולנו ומקסום אפקטיביות התקשורת שלנו מולו ובכך ליצור תקשורת מקרבת עם אותו אדם.

קורס פרסונולוגיה מתאימים לאנשי מקצוע מתחום האימון, כמו גם למטפלים, פסיכולוגים, השמת עובדים והכוונה מקצועית, אנשי עסקים ועוד.
הקורס מתאים גם לאנשים שאוהבים אנשים, המעוניינים ליצור תקשורת בונה, להרחיב אופקים ולהעשיר את הידע שלהם בחוויה לימודית אפקטיבית.

קורס מקוון ב live zoom

קורס זה יועבר בפורמט ייחודי המותאם במיוחד לתקופה זו ומאפשר לכל אחד, מכל רחבי הארץ, לקחת חלק בחוויה המדהימה הזו.

תעודה והסמכה

למסיימים בהצלחה את הקורס, תוענק תעודת ‘תעודת השתתפות בקורס פרסונולוגיה – אבחון לפי תווי פנים’ מטעם מכללת כרכור.

תעסוקה בתחום

הקורס מעניק למשתתפים בו כלי אבחון וייעוץ מרתק המאפשר למקסם את התקשורת בכל מעגלי החיים ולסייע לאנשים להתקדם במסע חייהם.
בוגרי הקורס העוסקים במקצועות השונים, מוצאים בפרסונולוגיה כלי אבחון וייעוץ הרלוונטי לקריירה המקצועית שלהם.

מהי פרסונולוגיה?

שפת הפנים שלנו קובעת את תווי הפנים שלנו, ובכך למעשה נוצרים קמטוטים כתוצאה מהבעות שונות במהלך חיינו.
חלק מלימודי שפת גוף, הם לימודי קריאת שפת גוף ותווי פנים.
הפרסונולוגיה היא שיטת אבחון וייעוץ, המאפשרת הבנה עמוקה של מבנה האישיות של האדם באמצעות התבוננות וניתוח מבנה תווי הפנים שלו.
השיטה מאפשרת את הגשמת הפוטנציאל האישי, הגשמת יעדים, קריירה, זוגיות, הצלחה ושפע.
הפרסונולוגיה עוזרת להכיר ולמצות כישרונות ויכולות בתחומים רבים ומגוונים.
מאחר וההנחה הבסיסית היא שהעולם הוא במה, הפרסונולוגיה מאפשרת לראות את האדם שמעבר למסכה ונותנת את הכלים לקריאת תווי פנים של אנשים שונים ומגוונים.

חכמת הפנים

"חכמת אדם תאיר פניו” (קהלת) לעומת “הַבָּנִים קְשֵׁי פָנִים וְחִזְקֵי-לֵב” (ספר יחזקאל).

כיצד מאירה החכמה את פנינו? האם יש קשר בין הפנים ללב? מה המשמעות של “פנים קשות”? כיצד ניתן לאבחן זאת?

על שאלות אלו ניתן לענות דרך הפרסונולוגיה – ‘חכמת הפנים’ על כל חלקיה: מבנה הפנים, סוגי פנים, חלקי הפנים, קמטים ושומות, מרקם העור ועוד.
במהלך לימודי פרסנולוגיה במכללת כרכור, רוכשים הסטודנטים ידע ומיומנויות בתחום קריאת שפת גוף ותווי פנים.
בעזרת הכלים הנלמדים בקורס, ניתן לענות על שאלות אלה ועל רבות אחרות, ולרכוש טכניקות אבחון וייעוץ מעמיקות ומדויקות, תוך כדי תהליך הלימוד והתרגול.

תווי הפנים מייצגים תכונות אופי שטבועות בנו ומאפשרים לראות את האדם מאחורי המסכה. בעזרת פרסונולוגיה, נלמד להכיר ולאהוב את מי שאנחנו, נבין ונתקשר יותר טוב עם מי שעומד מולנו. אז אם אתם רוצים להשיג תוצאות טובות יותר בהתנהלות עם האנשים סביבכם, לדעת איך לפנות אליהם ומה יגרום לשיתוף פעולה עם העומדים מולכם, לימודי פרסנולוגיה היא הם בדיוק בשבילכם

נושאי הלימוד והיקף הלימודים

  • מבוא לתורת הפנים – פרסונולוגיה
  • מבנה הפנים וחלקיו – קריאת פנים
  • אינטליגנציה, זיכרון, אינטואיציות
  • הצלחה, תקשורת, זוגיות
  • יצירתיות ויצרים
  • הכוונה מקצועית – כלים לאבחון
  • יושר ואמינות לצד מניפולטיביות וערמומיות
  • דפוסי חשיבה ודרכי פעולה
  • תרגולי אבחון שונים
  • יסודות שפת הגוף כאמצעי לקידום מטרות

112 שעות אקדמיות
28 מפגשים, פעם בשבוע

למה ללמוד במכללת כרכור?

  • קמפוס לימודים ירוק
  • לימודים בקבוצות קטנות
  • יחס אישי חם, ליווי צמוד ותמיכה
  • אווירת לימודים ייחודית ומעשירה
  • מנחה מקצועית בתחום הפרסונולוגיה
  • ידע תיאורטי לצד גישה הוליסטית
  • תהליך צמיחה והתפתחות אישית

מושגים מקצועיים, שאלות נפוצות ומידע מקצועי

פרסונולוגיה -חכמת הפנים, היא כלי אבחוני עתיק יומין.
לפרסונולוגיה קיימים אזכורים בתנ”ך ובתקופות מאוחרות יותר לאורך כל ההיסטוריה האנושית.
לפי שיטה זו ניתן לאמוד מזג, כישורים, יכולות עבר ופוטנציאל של כל אחד מאיתנו לפי קריאה וניתוח תווי הפנים. כל תו ותו (כולל קמטים) מהווה מידע על דפוסי ההתנהלות והחשיבה שלנו.

הפרסונולוגיה “מפרקת” את חלקי האישיות לתכונות התנהגות ומראה כיצד התכונה באה לידי ביטוי במראה החיצוני. בניתוח פרסונולוגי מעבר לבחינת הפרטים בתווי הפנים יש חשיבות רבה לאינטגרציה בין סך הנתונים והממשקים ביניהם – וזו למעשה מיומנות מורכבת שצריך לרכוש אותה לאורך זמן. כיום באמצעות הכרת תווי הפנים ותרגול אנו יכולים לצפות באופן מדויק את ההתנהגות ואת תכונות האישיות של כל אדם ואדם.

הפרסונולוגיה מסייעת לייעוץ בנושא מערכות יחסים, הכרת עצמנו והאדם שמולנו בתחום הזוגיות, ביחסי הורה ילד וביחסי עובד מעביד. לדוגמא, נוכל לדעת על פי תווי הפנים האם האדם שעומד מולנו הינו אדם סבלני בעל אורח רוח או אדם שמאבד את סבלנותו ונוטה להתפרץ לעיתים קרובות? האם מתחת לארשת הרשמית מסתתר אדם אמין? ועוד דוגמאות רבות נוספות.

הבעות פנים הינם אחד מהמרכיבים העיקריים בשפת הגוף שלנו. בדרך זו מועברות רוב הרגשות שלנו לסביבה החיצונית. הבעות פנים כוללות את כל תנועות הפנים, תזוזות העיניים, החיוכים וההבעות שאנו עושים. הבעות חוזרות ונשנות למעשה מתקבעות בפנים ויוצרות את קמטי ההבעה, כך שחשוב לומר שקמטים הם לא רק עניין של גיל. ניתן להעריך באמצעותם למשל גישה לאנשים, מערכות יחסים, מצבים נפשיים- רגשיים, דכאון, עצב קיצוני או אהבה גדולה להרמוניה, אופטימיות או פסימיות ועוד.

צורת הפנים במבט פרונט, לאורך ולרוחב, נותנת אומדן על מבנה אישיות בסיסי כולל מזג וגישה למערכות יחסים. התחלת האבחון היא למעשה אומדן של מבנה הפנים לפי חלוקה לארבע קבוצות מרכזיות: אדמה – מבנה מרובע, אויר – מבנה מוארך, מים – עגול, אש – משולש. חלוקה בסיסית זו מאפשרת התחלה של אבחון, על אף שחשוב לשים לב שלאחוז לא מבוטל של האוכלוסייה יש מבנה פנים מעורב וגם את זה יש לקחת בחשבון לפני קביעת עמדה.

הפרסונולוגיה פותחה לראשונה בשנת 1920 ע”י אדוארד וינסנט ג’ונס שופט מקליפורניה שערך תצפיות רבות במהלך אלפי תיקים משפטיים אותם ניהל כשופט בבית משפט. הוא הבחין כי לאנשים אשר הובאו מולו בבית המשפט היו תווי פנים דומים או כמעט זהים לחלוטין. תצפיותיו קיבלו תוקף מאוחר יותר ע”י רוברט וויטסייד בין השנים 1950-1963, כאשר הוא ניהל מחקר אקדמאי בחסות שתי אוניברסיטאות אחת בקליפורניה והשנייה באורוגון, במסגרת המחקר נבדקו כ- 1,050 מבוגרים אשר תווי פניהם נמדדו תועדו והותאמו לגורמי אישיות תוך שימת דגש על סטיית תקן סטטיסטית על פי הסטנדרטים. ניתוח התוצאות הראה דיוק ברמה של 92% בין תווי הפנים לתכונות האופי.

במידה ואדם מחליט לעשות ניתוח פלסטי בחלק מסוים של הפנים משמעו שיש לו STATE OF MIND סביב מבנה פנימי אותו מייצג אותו איבר.
למשל: ניתוח אף – למה הצורך בניתוח מלכתחילה? למה ההרגשה של חוסר שלמות באיבר כה מרכזי וחשוב? האם יש בעיה במבנה הרגשי-פנימי? אף סולד למשל מייצג תכונות לא הכי נעימות לסביבה – זה מה שאת/ה רוצה להיות? כנראה שכן…

בחירת צבע שיער מעידה על צורך בנראות מסוימת, רלוונטיות של מזג מסוים, למשל: ציפי שביט שמבנה האישיות שלה רחוק מלהיות רק כייפי וצוהל צובעת בג’ינג’י כדי לחזק תדמית שובבה, קופצנית, כייפית, טמפרמנטית. בכל מקרה, ניתן עדיין לאבחן על פי תווי פניו, מכיוון שיש חלקים שלא משתנים.

קמטי הבעה כשמם כן הם – קמטים שנוצרים כתוצאה מהבעות חוזרות ושכיחות.

כאשר יש בנו תחושת שמחה, הפתעה, חוסר שביעות רצון, סלידה, גועל או כל רגש אחר, אנו נבטא אותו מיד גם בפנינו בלי כל שליטה שלנו. ברגע שאדם נמצא בתחושות הללו באופן שכיח הרי שזו מימיקה שתטבע בפניו ותראה דפוסי חשיבה והתנהלות שלו בחיים. למשל: אדם שכל הזמן דואג, חושב פסימית נראה זאת במנח שפתיו, בגבות ובעוד קמטים ברחבי הפנים

שינוי תווי פנים לאורך זמן הוא דבר שקורה לכולנו. הפנים משתנים לפי המצב הרגשי והמנטלי שלנו, בתקופות שונות בחיים בהם יש לנו אנרגיה ומזג שונה תווי הפנים משתנים. אנשים מפורסמים נראים לגמרי אחרת לאחר הפרסום וההתעשרות לעומת איך שנראו לפני התהילה

צוות המנחים

מאמרים שיכולים לעניין אותך

לימודי פרסונולוגיה, מכללת כרכור: קמטים... עניין של גיל או גנטיקה?

קמטים… עניין של גיל או גנטיקה?

מאת: דינה בר אשר מוסקופרסנולוגית מוסמכת, מומחית בתחום האבחון והאימון. בעלת ניסיון של שלושה עשורים באבחון, אימון וייעוץ קריירה לחברות וארגונים.מאמנת מוסמכת מטעם משרד הביטחון.מנחת

קרא עוד »
לימודי פרסונולוגיה, מכללת כרכור: הפנים מאחורי המסיכה, כל מה שחשוב לדעת

הפנים מאחורי המסיכה

מאת: דינה בר אשר מוסקו פרסנולוגית מוסמכת, מומחית בתחום האבחון והאימון. בעלת ניסיון של שלושה עשורים באבחון, אימון וייעוץ קריירה לחברות וארגונים. מאמנת מוסמכת מטעם

קרא עוד »
לימודי פרסונולוגיה, מכללת כרכור: כך תזהו שקרנים, המדריך המלא

כך תזהו שקרנים

מאת: דינה בר אשר מוסקו פרסנולוגית מוסמכת, מומחית בתחום האבחון והאימון. בעלת ניסיון של שלושה עשורים באבחון, אימון וייעוץ קריירה לחברות וארגונים. מאמנת מוסמכת מטעם

קרא עוד »

אירועים במכללת כרכור

תלמידים שצפו בעמוד זה, התעניינו גם בקורסים נוספים

לצפייה בקורסים ותכניות לימודים נוספות במכללת כרכור

תכניות רב שנתיות

קורסים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן