אימון ככלי להתמודדות עם אתגרי ADHD
בהמשך למאמר: הצד החיובי של ADHD נסקור בשורות הבאות את האיכויות של כלי טיפולי שהוכיח עצמו כבעל השפעה רבה על איכות החיים וההתנהלות של מי
קורס אימון להפרעת קשב (𝗔𝗗𝗛𝗗) במכללת כרכור מהווה מסע של עיצוב הרגלים ומקנה כלים מעשיים להתמודדות ולשיפור באיכות החיים.
כמאמנים להפרעת קשב וריכוז, עבור עצמכם, ילדיכם או עבור אחרים, תלמדו ותתרגלו כלים ליצירת חוויות הצלחה ותוצאות נראות לעין. התמקדות ונטרול הגורם הרגשי יאפשר הקלה מידית ומשמעותית, בפן הפיזי, הרגשי והמנטלי יחד, והתקדמות אל עבר השגת המטרות שלנו בכל תחומי החיים.
אנשי מקצוע ומטפלים מעולמות החינוך – מספרים שהקורס נתן להם כלי אימוני נוסף ועוצמתי ושינה את חייהם!
זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.
מהות האימון היא שינוי בצורת החשיבה, שכן לבעלי הפרעת קשב ישנו קושי ליצור תהליכי עיבוד.
על ידי תהליך של תשאול נכון, ניתן לייצר את תהליך העיבוד ולפתח מיומנויות מתאימות ומקדמות.
במהלך האימון המתאמן לומד כיצד הסימפטומים של הפרעת הקשב באים לידי ביטוי בחייו, ומתבצעת בדיקה מעמיקה של הדפוסים שלו.
על ידי הבאת הדפוסים למודעות בשילוב עם מתן כלים לשינוי, המתאמן מסוגל כעת לבחור את ההתנהגות הרצויה, וכך להגיע למימוש הפוטנציאל הטמון בו.
תהליך האימון הוא תהליך קצר, ממוקד ויעיל.
מטרת הקורס היא העמקת ההבנה התיאורטית ביחס להפרעת הקשב וביטוייה במרחבי החיים השונים, והקניית כלים ליצירת תהליך אימון להתמודדות עם הפרעה זו בקרב מתבגרים ומבוגרים: כלים לבניה ומציאת מטרה, תשאול נכון והקשבה וכן כלים להתמודדות עם מאפיינים ייחודים של הפרעת קשב כמו דחיינות, אימפולסיביות ופרשנות.
המפגשים כוללים ידע תיאורטי לצד תרגול מעשי.
הקורס בשנה השנייה, מאמן בכיר לטיפול בהפרעת קשב (ADHD), מכשיר את הסטודנטים ממטפל מוסמך למאמן בכיר תוך פיתוח, העמקה וניתוח של סיטואציות אימוניות מורכבות, הדרכת הורים – דגש על שיתוף הפעולה של ההורים בתהליך אימון למתבגרים ופיתוח ראיה רוחבית של המאמן.
למסיימים בהצלחה את הקורס בשנה א’, תוענק תעודת ‘מאמן מוסמך בהפרעת קשב‘ מטעם מכללת כרכור
למסיימים בהצלחה את הקורס בשנה ב’, תוענק תעודת ‘מאמן בכיר בהפרעת קשב‘ מטעם מכללת כרכור.
לאלו המחפשים התמקצעות ייחודית בתחום, ישנה תכנית דו-שנתית להכשרת מטפלים בהפרעת קשב וריכוז ADHD
בוגרי הקורס משתלבים בהצלחה במסגרות משרד החינוך , מסגרות חינוך א-פורמלי, מרפאות רפואה משלימה של קופות החולים, מרפאות חוץ בבתי חולים, בקליניקות פרטיות, מוסדות טיפוליים ועוד.
זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.
הפרעת קשב ADHD היא הפרעה ניורו-התנהגותית, השכיחה ביותר בקרב האוכלוסייה ומאפייניה משליכים על מירב תחומי החיים.
טיפול בהפרעת קשב הינו טיפול רב מערכתי המשלב טיפול התנהגותי לצד טיפול תרופתי.
לפיכך, לימוד והבנה של הפרעה זו היא בעלת חשיבות רבה לעוסקים במקצועות הטיפול בכלל, ולאלה העוסקים בטיפול בהפרעת קשב בפרט.
לאנשים המתמודדים עם הפרעת קשב ישנו קושי בפיתוח מיומנויות שונות ולכן, כבר בגיל צעיר, מתחילים להיווצר פערים אשר יגרמו לתת השגיות, חיכוכים עם הסביבה, חוסר סיפוק ודימוי עצמי נמוך.
160 שעות אקדמיות
30 מפגשים, פעם בשבוע
128 שעות אקדמיות
24 מפגשים, פעם בשבוע
הפרעת קשב הינה הפרעה נוירולוגית התפתחותית אשר באה לידי ביטוי בכל תחומי החיים. לאנשים עם הפרעת קשב קושי בפיתוח מיומנויות שונות ולכן, כבר בגיל צעיר, מתחילים להיווצר פערים אשר יגרמו לתת השגיות, חיכוכים עם הסביבה, חוסר סיפוק ודימוי עצמי נמוך.
מהות האימון היא שינוי בצורת החשיבה, במהלך האימון המתאמן לומד כיצד הסימפטומים של הפרעת הקשב באים לידי ביטוי בעולם שלו ומתבצעת בדיקה של הדפוסים שלו. על ידי הבאת הדפוסים למודעות בשילוב עם מתן כלים לשינוי, המתאמן מסוגל כעת לבחור את ההתנהגות הרצויה.
אלה הן נקודות הטיפול. הנקודות נמצאות הן על גבי המרידיאנים והן בכל הגוף כולו. לחלקן יש מיקום ושם ולחלקן לא. הטיפול בצובו נעשה לפי חוסר ועודף ה- QI.
היכולת להיות קשוב לאורך זמן גם אם המטלה משעממת (הרי שבעלי הפרעת הקשב אינם מתקשים כלל להתרכז אם יש עניין) לדוגמה ביום לימודים, כנס, קריאת ספר ועוד. כל אדם חווה התנתקויות אבל אדם עם הפרעת קשב יחווה אותם כבר לאחר 2-3 דקות ולא יצליח ליצור רצף ולכן לא יצליח להפיק תועלת מהמטלה.
בהמשך למאמר: הצד החיובי של ADHD נסקור בשורות הבאות את האיכויות של כלי טיפולי שהוכיח עצמו כבעל השפעה רבה על איכות החיים וההתנהלות של מי
יש הרבה מה לאהוב בהפרעות קשב וריכוז – ובכל היצירתיות, האמפתיה, העקשנות והכישרונות המיוחדים שהיא מביאה. הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה, שלא כמו הריון, שנמדדת
ADHD – הפרעת קשב וריכוז Attention Deficit and Hyperactivity -Impulsivity Disorder היא למעשה הפרעה המורכבת משתי הפרעות לפחות: ADHD הפרעת קשב משולבת עם היפראקטיביות ואימפולסיביות
בהמשך למאמר: הפרעת קשב וריכוז נדון בשורות הבאות בדרכים לאבחון וטיפול ב- הפרעות קשב וריכוז. ניתן לאבחן הפרעת קשב וריכוז – ADHD, מגיל 3 שנים
המוח האנושי מוצף במידע רב מערוצים שונים: אנחנו שומעים קולות של כלי רכב מבחוץ, אנשים משוחחים בחדר השני, הטלוויזיה הדולקת , ורדיו מנגן מרחוק. היכולת
עריכת מאמר מאת: מריסה כהן "הילד שלך סובל מ- ADHD – הפרעת קשב וריכוז". לרוב המשפחות, המשמעות של אבחנה זו היא תחילתו של מסלול ארוך
ההתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז הינה התמודדות יומיומית, יש שיגדירו: מאבק, מלחמה. לעיתים מתישה, לרוב מציפה רגשות ודורשת משאבים רבים.הפרעת קשב וריכוז ADHD, הפרעה ניורו-התנהגותית,
מאת: שרון רויטר,M.A בחינוך לנוער בהדרה (בסיכון), מאמן לניהול ADHD וגם CBT, מנחה קבוצות בטבעתרפיה. עובד מזה 14 שנה בצוות הטיפול של מרכז אלון –
פורסם באתר Equestrian Therapy האם יכולות תכניות טיפול אלטרנטיביות, כמו רכיבה טיפולית, לעזור לילדים המתמודדים עם תסמונת אספרגר ואוטיזם? תסמונת אספרגר היא סוג-משנה של הפרעה
היום זה ברור, להפרעות קשב וריכוז צריך יותר מאימון. בשנים האחרונות גדלה ההבנה כי תחום הטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) ולקויות למידה זקוק למענה מקצועי
מאת: מיה רזיאל, מטפלת ברכיבה, מדריכת רכיבה B.ED בחינוך גופני לאוכלוסיות עם צרכים טיפול באמצעות סוסים מורכב משלושה גורמים- המטופל המטפל והסוס. הסיבה שטיפולים אלו
לרכיבה על סוס פנים טיפוליים רבים והיא מבוססת על הקשר שבין האדם והסוס. המבנה הפיזי של הסוס, תנועתו, אופן התנהגותו, הרכיבה על גבו והשהייה במחיצתו,
מאת: מיה רזיאל, מטפלת באמצעות סוסים, מדריכת רכיבה, BEd בחינוך גופני עם התמחות באוכלוסיות מיוחדות. שרה גוברין, מטפלת מוסמכת בפסיכודרמה, MEd בייעוץ וטיפול חינוכי. תומר
מאת: טל-לי כהן , פסיכולוגית חינוכית וקלינית , חוות “המלך דוד” –מושב שורש, מרכזת תוכנית סיוע ותיווך באמצעות בע”ח ,מכללת ירושלים- בית וגן, קליניקה פרטית.
ערכה את המאמר: רחל קשת, נטורופתית, תזונאית, ורפלקסולוגית בכירה, מאמנת אישית לחיים תורגם מתוך מאמר בשם: הסרת המסתורין – הקשר בין האדם והחיה Demystifying the
יש אחים, שחווים רגשות של דאגה וחרדה, עקב התחושה שמשהו לא בסדר עם אחד האחים. רגשות אלה נפוצים במיוחד במשפחות, בהן אין פתיחות לדבר על
חייה של משפחה, בה יש ילד שסובל מהפרעת קשב וריכוז, עשויים להיות מסחררים כמו לאחר סיבוב בלונה פארק, רועשים כמו על מגרש הכדורגל ומתישים כמו
לפי מיטב הבנתי ולדעתי האישית, ההנחה שלפיה קו ההגנה הראשון לטיפול בבעיה מתמשכת בקרב ילדים הוא תרופה, זהו טיפול פשטני לבעיה מורכבת. התרופה נרשמת במקרים
להפרעה זו ניתנו שמות רבים כמו תסמונת נזק מוחי מזערי, תסמונת היפר קינטית ועוד… 3% מהילדים סובלים ממנה כאשר מספר הבנים גדול פי 3 ממספר
מאת: אילן סלומון-רוקח כדאי לקרוא תחילה את המאמר הראשון, הפרעת קשב, רק אם תבין תוכל לעזור! הפרעת קשב וריכוז, ADHD: מדוע קשה ללמד את הילד
מאת:אילן סלומון-רוקח שורה ארוכה של כתבות בכלי התקשורת חושפות שוב ושוב עובדות מדאיגות לגבי תכשיר זה. גם אני אישית נתקלתי במקרים של ילדים שהריטלין גרם
טינה קורופ, פסיכולוגית תעסוקתית ומאמנת אישית מנוסה, ייסדה את שיטת “כישורי חיים חיוניים”(Essential Life Skills [ELS]), אשר מחברת בין אימון אישי לחיים והתפתחות אישית. שיטת
אז מה זה ADHD | הפרעת קשב וריכוז? ADHD = ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ההפרעה מחולקת לשלושה סוגים: ADD שהוא בעיקר חוסר קשב וריכוז, ADHD
קורס אימון להפרעת קשב (𝗔𝗗𝗛𝗗) במכללת כרכור מהווה מסע של עיצוב הרגלים ומקנה כלים מעשיים להתמודדות ולשיפור באיכות החיים. כמאמנים להפרעת קשב וריכוז, עבור עצמכם,